zondag, september 04, 2005

concert review: Dijf, Lederhosen Lucil & Stijn @ Petrol

Ik weet het, ’t is niet hip, maar voor de tweede opeenvolgende vrijdag naar Petrol getrokken. In tegenstelling tot vorige week waren er maar weinig teleurstellingen.

Dijf
Dijf aka Dave Sanders was de eerste verassing. Wat ik er ooit van gehoord had, way backin den tijd van de Bar Napoleon, deed me enigszins aan Compost-achtige house denken. Muzikaal dik in orde (alhoewel niet mijn ding) maar live niet spannend om naar te kijken. Op beide vlakken lijkt er nogal wat veranderd. Muzikaal doet het tegenwoordig veel meer denken aan Stijn of Magnus met een flinke acid injectie: dansbaarder en tergelijkertijd leuker om naar te kijken.

Lederhosen Lucil
Ergens werd het omschreven als Prince meets Pippi Lankouse. Ik dacht eerder aan Harry Merry in drag ofzo: leuke dansbare dansnummertjes met voorgeprogrammeerde keyboardritmetjes als begeleiding. Vooral fantastisch om te zien en op te dansen. Veruit het beste van den avond!

Stijn
Waarschijnlijk al iets te vaak gezien, echt warm werd ik er alleszins niet meer van. Van mij mogen de trompettist en gitarist voortaan thuisblijven; het leek soms wel Sade. Overal: best te genieten optreden natuurlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten