zondag, augustus 28, 2005

concert reviews: Mud Flow & Ghinzu @ Petrol

teleurstelling troef!

Mud Flow:
Bwaaa.... Een gitaargroepke hé, je kent dat wel, een paar cd-tjes van Placebo thuis liggen, misschien nog eentje van dEUS of Interpol en het zelf ook eens willen proberen. Er zijn ergere voorbeelden te kiezen maar een fris geluid brengt dit niet op. Echt opwindend was dit optreden dan ook niet, al was de Sonic Youth cover naar het einde wel leuk om terug te horen

Ghinzu:
Ik moet eerlijk bekennen ik heb altijd een zwak gehad voor dEUS. Ik kan het meestal ook goed verdragen wanneer anderen zich laten beinvloeden door dEUS, maar Ghinzu gaan me toch net iets te ver. Het lijkt wel een fucking dEUS-tribute-band. Of nog erger: de Clear-Chanel versie van dEUS. dEUS op formaat van grote uitverkochte stadiums, met afgelikte truckjes en zonder maar een greintje seks. Zelfs Marco Borsato lijkt nu plots integer en subtiel! Helemaal fout ging het wanneer ze ook nog eens Blue Suede Shoes van Carl Perkins en Purple Rain van Prince coverde. Had ik flouwe covers gewild was ik godverdomme wel naar de Magical Flying Thunderbirds op een of andere Grote Markt in Vlaanderen gegaan.

Petrol

Geen opmerkingen:

Een reactie posten