zondag, oktober 02, 2005

(Re) Kwad, Sleepy Lili, SimpleSongs @ Court Royale, Evere (24/09/05)

Kwad brengt ‘blasé’ in muzikale vorm, met instrumenten als oude lampenradio’s, een voorlezende vrouw, ritselend papier en tapes worden soundscapes gemaakt die als enig doel lijken te hebben kleine kindertjes bang te maken. Mij konden ze niet echt imponeren.... *had me nog zo voorgenomen geen afbrekende recensies te schrijven *

Sleepy Lili was deze keer daarentegen wel echt sterk Ik had ze de twee vorige keren dat ik ze gezien had iets te gemakkelijk afgeschreven als een grrl-power-garage-rockgroep maar nu met een deftig geluid leek hun muziek toch rijker te zijn dan gedacht en deed het me af en toe aan het beste van Kim Deal denken.

Als ik de intentie zou hebben om objectief te zijn zou ik eigenlijk moeten zwijgen over het geweldige SimpleSongs, maar die intentie heb ik niet, dus kan gerust zeggen dat ik SimpleSongs eigenlijk geweldig vind. Ook hier was SimpleSongs weer zijn geweldige zelf alhoewel het geluid af en toe minder geweldig was.

U kan trouwens zoals vroeger alreeds vermeld was volgende week zaterdag (dat is de achste october dus) zowel de geweldige SimpleSongs als Sleepy Lili bewonderen op het RareFish festival (Magasin 4, Brussel, met ook nog: Toman, Elton Vincent, Naifu, I Love Sarah, Fuerbach, Mitsels)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten