zaterdag, augustus 13, 2005

(Li) Undercurrent 12/08/05

pfff, het is weer vorbij, ben nog even aan het nakateren en dan kunnen we Undercurrent 12/08/05 helemaal uit ons systeem werken. De verhuis naar Schel’apen leek me een succes: meer volk, betere sfeer, leuker. Toch lijken vijf groepen me nog steeds te veel om echt leuk te blijven en muzikaal vond ik het niet de beste editie.

Ynri:
Fijne vermengeling tussen gitaar en elektronica waardoor een warm post-rock-achtig geluid ontstond, misschien soms net iets te kabbelend maar Ynri (aka Youri Van Uffelen)was volgens mij toch één van de beste acts van de avond.

Mitsels:
Heb ik zo goed als helemaal gemist.

Picturesque:
begon lekker theatraal en bombastisch door de combinatie van de spoken word en de noisedrones, maar van zo snel het spoken word gedeelte stopte zakte alles wat ineen.

Creatures Like Us:
Pfff. Wat stond dit loeihard, heb wijselijk besloten niet te gaan kijken.

Kiss The Anus of a Black Cat:
Ik ben niet echt een neo-folk adept en Kiss The Anus of a Black Cat heeft me ook niet meteen overtuigd. Denk zeer lang uitgesponnen mantra-achtige nummertjes met een gezwollen bombastische stem en een bijna overdreven ‘rijk’ geluid. Een paar jaar geleden had dit nog gewoon New Age geheten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten